29 жовтня 2010 р.

Місцеположення як фактор успіху у часи Flat World

Більшість із нас знайомі із книгою Томаса Фрідмана "Плоский світ" (The World is Flat). Головний аргумент полягає  у тому, що зі стрімким розвитком сучасних технологій географічне розташування стає все менш важливим фактором у прийнятті рішення щодо розміщення економічної діяльності.

Деякі професії взагалі перестали потребувати "постійного місця прописки" і кінцевий результат створюється через віртуальні мережі, що об'єднують спеціалістів, які спокійно працюють у своїх домашніх кабінетах на фермі у Корнуолі або у панельному красені у львівському Сихові. Деякі компанії почали активно підтримувати "номадичні" моделі офісів, де не існує постійних робочих місць, а є великі кімнати, зі столами і диванами, де колеги, коли іноді приходять до офісу, можуть "пришвартуватися" до "материнського доку" за допомогою WiFi.

Однак чи дійсно ваша "географія" перестала буди важливою? Нині існує вже багато досліджень, які доводять, що у часи віртуальних мереж та інноваційних коммунікативних рішень персональний контакт залишається важливим. Найбільш творчі і віртуалізовані сегменти економіки також є одними з найбільш концентрованих - компанії та спеціалісти мають тенденцію локалізуватись десь поряд із колегами та конкурентами. Прикладів безліч - від фінансових центрів Нью-Йорку та Лондона до інноваційних кластерів Бангалору, Кембріджу і Силіконової долини.

Про цю тенденцію говорять і експерти Deloitte Centre of the Edge у Гарвард Бізнес РевьюАвтори статті Джон Хагел і Джон Сілі Браун наголошують на тому, що персональні контакти є не менш важливими за контакти у глобальній павутині і у соціальних мережах. Тобто простір все ще має значення у сучасному світі, незважаючи на стрімкий розвиток новітніх технологій.

2 коментарі:

  1. Простір простором, а людські стосунки ще ніхто не відміняв. Чи стали би ми з автором статті подругами, якби в свій час не познайомились особисто, а спілкувались за допомогою технологій? Сьогодні, коли між нами тисячі кілометрів, технології допомагають нам підтримувати контакт. Але чи обмінювались би ми думками з приводу виховання дітей і чоловіків, з приводу відсутності результатів модної дієти, стосунків з батьками, способів лікування насмарка у дітей чи "конструктивної" критики спільних знайомих, якби в свій час не подивились одна одній в очі і не зрозуміли: так, це та людина з якою я транслюю на одній частоті.
    Фактор людських стосунків - не замінить жодна соціальна мережа, навіть дуже розбудована, не принесуть жодні технології, навіть найсучасніші.
    Зоряна

    ВідповістиВидалити
  2. Це правда:-) І у бізнесі це також правда! До речі сьогодні знайшла дуже цікаву статтю Стівена Джонсона у Financial Times по темі - ось лінк http://www.ft.com/cms/s/2/5e8dda3a-e2e0-11df-9735-00144feabdc0.html

    ВідповістиВидалити